Polar Party 21
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Rss
  • Forside
  • Billetter
  • Crew
  • Informasjon
    • Regler
    • Foreldre
    • Når/hvor
    • Pakkeliste
    • Kantine
  • Game
    • Globale regler
    • Timeplan
    • League of Legends
    • StarCraft II
    • Counter-Strike: Source
  • Kreative
    • Lego
    • Foto
    • Minecraft
    • Musikk
    • Nettsidemekking
    • Wild
    • Globale kreative regler
  • Underholdning
  • Kontakt
League of Legends
StarCraft II
Counter-Strike: Source
Home» Game » Globale reglerPage 2

KlubbeFor å unngå misforståelser har vi utarbeidet regler som gjelder for alle spillkonkurranser. Kort oppsummert: følg vanlig norsk folkevett så går det fint. Husk at konkurransespesifikke regler gjelder i tillegg til disse globale reglene. De finner du på de respektive spill-sidene.

Mulige konsekvenser

Under listes mulige konsekvenser. Merk at dette er bare retningsførende, vi kan velge å håndheve reglene strengere eller mildere.

Hendelser som normalt medfører diskvalifisering fra konkurransen

  • Feilaktig informasjon til gamecrew med overlegg.
  • Bruk av exploits og bugs med sannsynlighetsforsett.
  • Flytte seg til en annen plass i hallen uten å melde fra til gamecrew.
  • Bytte ut spillere på laget uten å melde fra til  gamecrew.

Hendelser som normalt medfører tap av matchen

  • Dårlig oppførsel/dårlig sportsånd.
  • Ikke møte opp til avtalt tid.
  • Bruk av macros eller automatiske handlinger via hardware eller software som ikke er godkjent i regler.

Lagkapteinens ansvar

Lagkapteinen har ansvar for laget sitt under turneringen. De må sørge for at resten av laget er inneforstått med alle regler som er relevante for konkurransen. Lagkapteinen er representant for resten av laget, og det er han/hun  gamecrew i hovedsak ønsker å kommunisere med.

Forventninger til deltagere

Kampstart

Ved kampstart skal begge lag stille med likt antall spillere. Dersom et eller begge lagene ikke har dette, utsettes kampstart med intill ti minutter. Dersom et eller flere lag fremdeles ikke har nok spillere ved ny kampstart vil det laget med flest spillere tilkoblet kampen vinne. Ved det tilfelle at begge lagene har likt antall spillere ved ny kampstart skal kampen starte uavhengig av antall spillere – flere spillere kan ikke bli med underveis.

Fungerende utstyr

Det forventes at deltagere møter opp med utstyr som fungerer under hele konkurransen.

Konfliktløsning

Om det skulle oppstå en konflikt mellom to lag i en konkurranse så bes lagkaptein å kontakte gamecrew for konfliktløsning. Dersom en deltager utilfreds med gamecrew sin avgjørelse kan de eskalere til arrangementansvarlig for en endelig avgjørelse.

Vi ber lag og deltagere fra og avstå å kreve overdrevne mengder bevis fra motstander. F.eks å kreve demo/smokepic/configs/replays fra alle spillere på motstanderen sitt lag på grunnlag av en vag mistanke.

Utbetaling av premier

Premier blir utbetalt som de er opplyst om på nettsida. Vi betaler normalt ut premier kontant på scena. Merk at alle vinnere må fylle ut et skjema for å få premiene, og er selv ansvarlig for eventuell innrapportering til skattemyndigheter – vi har ikke ressurser til å gjøre slikt.

Feil fra arrangør

De eneste aksepterte grunnene til fravær fra en match er som følger:

  • Nettverksfeil
  • Serverfeil
  • Strømfeil

Ved uklarheter tolker Polar reglene. Ved uenighet blir pårørte parter bedt om å fremme sitt syn på saken før endelig avgjørelse blir fattet.

Game-nyheter

Game-sider

Vi lanserer Game-sidene!

I dag har vi lansert Game-sidene våre polarparty.no/pp21/game! Vi har lagt mye arbeid ned for å gjøre det enkelt og raskt å finne informasjonen du leter etter. Nettsidene er naturligvis også tilpasset for mobiltelefoner og nettbrett også!

Les mer
CSS_header

Premiefordeling i Counter-Strike: Source-konkurransen

En granat kastes over et hustak og lufta fylles av tjukk røyk. Fra en tunellåpning høres fottrinn. De kommer nærmere. Snart er hele det golde urbane miljøet på de_dust2 åsted for et slag mellom terrorister og antiterrorister.

Les mer
SC2_big

Premiefordeling i StarCraft II-konkurransen

Etter mange år med harde kamper om dominans og maktkamp i Koprulu-sektoren langt ute i Melkeveien er det tid for mer brutal interplanetarisk krig. Rasene Protoss, Terran og Zerg returnerer, klare til kamp. Det kjempes blant annet om terreng på planetene Bel’Shir og New Folsom. I spillmiljøer verden over er det stor interesse for sanntidsstrategispillet [...]

Les mer
LoL EU West

LoL på EU West

Vi har nå tatt en avgjørelse om regionen for League of Legends-konkurransen. Vi takker for deres tilbakemeldinger i undersøkelsen vi la ut i forrige uke. Vi har sett på statistikken og vurdert andre viktige faktorer for gjennomføringen av denne konkurransen. Årets League of Legends-konkurranse vil bli kjørt på EU West.

Les mer
LoL-poll

Valg av LoL-server for PP21

Spillet League of Legends har mange spillere både på EU West og EU East / Nordic. Vi ønsker en tilbakemelding fra dere om hvilken server dere mener vi skal bruke for årets hovedkonkurranse, før vi tar en endelig beslutning og annonserer hvilken server det blir. Loading…

Les mer
pp21lol

Hele 30.000 kroner i LoL

Spillet League of Legends er årets hovedkonkurranse på Polar Party! Vi har satt av hele 30.000 kroner i premiepotten til dette spillet, og håper at dette skal mette behov for både Riot Points, saltmat og søtmat og andre nødvendigheter! Spiller du Gangplank, så husk også epler og annen frukt!

Les mer
lol22

LoL og andre compoer på PP21

Arrangørgruppa kan nå røpe de store spillkonkurransene på Polar Party 21! For en tid tilbake, la vi ut et spørreskjema hvor deltakerne fikk være med og si sin mening om både spill- og kreative konkurranser på Polar Party. Dataene fra undersøkelsen ble samlet opp, evaluert og diskutert, og etter knallharde forhandlinger på bakrommet, og vi [...]

Les mer
  • 1
  • 2
Globale regler
Timeplan